Wednesday, May 18, 2011

Gedik

Bila sebut perkata gedik, sudah pasti akan dikaitkan dengan wanita..aku rasa kalau dulu boleh la kata..tapi zaman sekarang lelaki pun dah pandai gedik2 ni..Jadi jangan menunding ke satu arah saja..tepuk dada tanye iman k...

Sifat Semulajadi

Pertama sekali jika wanita itu gedik..apa yang boleh aku katakan hanyalah...Itu adalah sifat semula jadi wanita yang suka gedik. Dilahirkan dengan keadaan kelembutan membawa kearah gedik..Tapi jangan la terlalu gedik..

Buat-Buat Gedik

Sebenarnya..Keadaan gedik buatan ini dapat kita kenali.Mungkin orang paling rapat lebih mengenali ciri-ciri sebenar seseorang itu..Sama ada dia azali atau buat-buat gedik..Jadi anda sebagai teman jangan malu-malu tegur jika teman anda keterlaluan kegedikkannya..Kerana sikapnya itu boleh menjatuhkan maruah anda..

Mencari Perhatian

Bila keseorangan dan bersendirian, mungkin terasa sunyi..Mula lah nak bergedik-gedik depan lelaki/wanita lain semata-mata ingin mencari perhatian mereka. Kurang kasih sayang membuatkan mereka ni mencari berbagai cara untuk ambil perhatian teman-teman atau siapa saja yang diinginkan..

Lupa Diri

Lupa diri bila terlalu ikutkan hati. Bersikap gedik tanpa fikirkan perasaan orang lain. Bergedik jika tidak meyusahkan orang boleh diterima..Tapi jika menyakitkan mata-mata yang memandang, dinasihatkan kembalilah kepada diri sendiri terikut sifat yang bukan diri kita membuatkan kita lupa siapa diri kita sebenarnya..

Untuk Memikat

Ada juga sesetenggah kita ini, menggunakan kegedikkan semata2 untuk memikat hati lelaki/wanita yang diminati..Tapi ingat, tak semua lelaki/wanita itu sukakan pasangan yang gedik..

P/s - Kembalilah menjadi diri sendiri. Jangan satu saat nanti memalukan diri sendiri...

Ihsan : Kak Epal

0 comments:

Post a Comment

About Us

Total Pageviews